본문 바로가기

Press

Seung-taek Lee 이승택 : W magazine

Jun 25, 2022

<W> Magazine visited Seung-taek Lee's studio. It invites us into the world of his '(un)bound' works, which Lee has manifested his experimental art  that challenges the traditional grammar of sculptures with the language of 'non-sculpture' and 'non-art', which started from his inverse spirit.

“When I first made Godret stones, I made traces of tying them by carving each one with a chisel. Over time, the grinder was invented and it made the process much easier as I continued working. In addition, in the case of a 'Tied Book', the book itself is soaked in water to create a soft feeling and then a delicate carving process follows to portray the crease pressed marks by the rope. Therefore, even though ‘Tied Stone’, ‘Tied Book’ and ‘Tied White Porcelain’ have similar production processes, each work is unique. Nothing is the same.”
-Seung-taek Lee, Interview with Jeon Yeoul, <W> magazine

Read the full article in W magazine 

 


<W> 매거진이 이승택의 스튜디오를 찾았다. 거꾸로 정신에서 출발한 ‘비조각’, ‘비미술’ 어법으로 기성 조각의 문법에 도전하는 실험미술을 펼쳐온 그의 '(언)바운드'한 작품 세계로 독자를 안내한다.  

“처음 고드랫돌을 만들 때만 해도 정과 끌로 일일이 쪼아서 묶인 흔적을 만들었어요. 시간이 지나 그라인더가 나온 후에는 이를 사용해 훨씬 쉽게 작업을 이어갈 수 있었지요. 또 책을 묶은 ‘매어진 책’ 같은 경우 책 그 자체로 물렁한 느낌을 연출하기 위해 통째로 물에 담갔다가 노끈을 맨 모양으로 칼로 그 부분을 깎아내고 매어진 흔적으로 주름이 지도록 섬세하게 조각적 터치를 해야 하는 작업이에요. 그러다 보니 ‘묶인 돌’이나 ‘매어진 책’, ‘매어진 백자’ 등은 제작 방식은 비슷하지만, 모두가 유니크한 작업이죠. 같은 게 하나도 없으니까요.”  - 이승택, <W> 매거진 작가 인터뷰, 전여울 에디터 

<W> 매거진에서 인터뷰 전문 읽기

Share